Follow Dashboard
Monday Morning!
Monday, March 25, 2013 | 10:29 AM | 0 comments
Assalamualaikum w.b.t 

First of all, selamat pagi kepada semua penghuni seluruh alam ini tak kira di mana pun kita berada, yang penting kita semua makhluk ALLAH. Alhamdulillah, kerana masih lagi diberi peluang untuk menghembuskan nafas dan menikmati segala nikmat-Nya di atas bumi yang fana ini. Ehem, so dah sarapan? :) kepada yang dah tu, alhamdulillah.. Tung ah dah sarapan en. Tak macam den ni, bangun pagi je, rumah sunyi sepi cause ibu, abah and along pagi2 lagi dah berangkat pergi kerja. Adam pulak, tak payah cakap lah kan. Cuti sekolah ni, dia pergi mana je kalau tak pergi rumah wan dia, jumpa sedara mara dia dkat sana. Main je yang dia tau. Adik2~ Oh ye cakap pasal Adam, malam tadi aku whatsapp angah attach gambar Adam yang telah diedit kayak Justin Bieber. And angah terperanjat habis bila tengok. Reaksi dia macam tk percaya je bila aku cakap tu gambar Adam. Yelah, rambut dia semua aku transform kan menjadi rambut Bieber. But Adam ni hengsem Boi eber bak kata angah. Hahaha~ Tapi secara jujurnya lah, kadang2 bila aku tengok adik bujang aku sorang ni senyum, cair jugak aku dibuatnya. He has such sweet little face that could make you smile when he smile. Tu masa dia temok, cer bayangkan kalau dia dah kurus.  Awwwwh melting you know haha. Aissh lobih2 lah pulak kak zie kau ni Adam oii. Okay dah dah. No more gediks gediks. Behave Azirah~ Orang tengah baca post kau ni. Tak malu ke menggelincat sana sini? Ish ish.. *Istighfar*

Okay, malam tadi malam Ahad kan? No, i mean malam Isnin. Actually malam tadi ada dua perkara yang dah terjadi dkat aku. Ada happy, and.... ada sad. But apa apapun, cerita pasal happy dulu lah kan? hihi. So, malam tadi aku tengok along buat SketchUp 3D untuk rumah kitorang. But for what? Hmm sebab abah kata, abah nak buat renovation sikit dkat rumah ni, nak tambahkan dua lagi tempat untuk sembahyang and bilik Adam. Yelah, tak kan lah sampai ke akil baligh pun Adam still nak tidur dengan ibu kan? So abah decided untuk buat satu lagi bilik dkat belakang. And along sedih jugak sebab bilik dia pun akan dipecahkan cause bilik dia nanti akan dijadikan 'TV corner'. Bukan bermaksud along takda bilik, bilik dia ada tapi akan dianjakkan sedikit ke belakang. Alah relax lah long, tak lama lagi kau kahwin. So nanti kau boleh lah duduk dalam bilik abah yang besar tu dengan suami tercinta~ hahaha. Then, malam tadi time along buat kerja tu, dia bukak kemain kuat lagi lagu Bruno Mars. Mula mula aku dengar macam biasa je. Bila dah lama lama, sambil tengok along buat 3D's, sambil tu jugaklah aku hayati lagu tu. Okay, serious lirik lagu tu sedih sangat. Sangat menyentuh kalbu. At first, malas lah aku nak tanya along tajuk lagu tu. Try tanya dkat warga twitter dulu lagu Bruno Mars apa yang sedih. And alhamdulillah, ada 3 orang hamba Allah cuba nak membantu aku. Dua orang tu bagi jawapan yang sama. But sorang lagi........ Haziqh. Ada ke dia cakap 'Salam Terakhir' dendangan lagu Bruno Mars? Hahaha nak bergurau pun bertempat lah bro. Okay? but nevermind. Dia memang camtu, selalu menghiburkan hati aku. Selalu? hm tak jugak. Sekarang dah tak. Dulu, time sama kelas selalu jugak lah kot. Ehekks. So jawapan daripada dua orang hamba Allah tu ialah tajuk lagu "When I was Your Man". Bunyi macam betul. But aku still tak puas hati and finally aku tanya jugak along apa tajuk lagu yang dia bukak kemain besar lagi volume tu. Hmm menurut along, sama jugak jawapan yg diberikan daripada dua orang hamba Allah tu. Then, along cakap "azie, sedih kan lagu ni? Julian selalu nyanyi lagu ni. Along tahu lagu ni pun dari dia lah." And me "ohh yeke? aah, sweet sangat. kau baru tahu? Azie lagi lah baru tahu." hahaha lihatlah betapa kunonya aku. Takdalah, aku tau dah lagu tu. Selalu jugak nampak warga twitter tweet tgh dengar lagu tu bagai. Tapi aku belum pernah dengar lagi lagu tu.

After that, along bukak pulak lirik lagu dia dkat internet. And kitorang karaoke kuat kuat. Hahahaha best feeling ever~ Terasa SPM sedang melambai lambaikan tangannya kepada ku. Tapi ternyata, ianya hanyalah sementara sahaja. So saaaad :( But itu bukan perkara yang sedih yang hendak diceritakan ye? Hm yang sedih pulak, lepas je aku karaoke dengan along, along sambung balik kerja dia and aku pulak masuk dalam bilik aku. Mula2, terasa nak sambung latihan science petang tadi tu, tapi badan terasa lenguh2. So aku buat keputusan untuk baring dulu and layan twitter for awhile. Then.......................... taraaaaa! Aku ada terbaca tweet kawan aku sorang ni. Nama tidak perlu dimention kan. Yang penting dia seorang perempuan. Aku bukan nak mengaibkan dia. Aku just nak kongsikan apa aku rasa bila kawan sendiri cakap buruk pasal kita and label kan kita sebagai 'bodoh'. Ya Allah.. tuhan sahaja yang tahu betapa sedihnya aku time tu. Terus jatuh mengalir airmata aku tanpa dapat dikawal. Tapi aku tahu, ALLAH cuba nak bagi aku dugaan kerana Allah sayang aku dan nak uji aku sejauh mana aku sayang serta tunduk kepada-NYA. Aku cuba untuk tabah, sabar and yang paling penting aku yakin aku mampu hadapi semua ni. Aku tahu, mungkin aku dah banyak buat salah dkat orang. But please, if aku ada buat salah, ada buat korang terasa sakit hati ke dengan cara aku or dengan perangai aku, tolonglah bagitahu aku. Aku tak pernah marah apatah lagi mahu bermusuh. Tak, aku tak suka bermusuh. Aku tak kesah orang nak cakap buruk pasal aku, nak label aku macam2, nak menyampah/benci aku dan sebagainya, tapi tolonglah bagitahu aku jika aku ada buat salah serta silap. Aku ni hanyalah manusia yang lemah. Tersangat lemah. Aku cuba nak puaskan hati semua orang walaupun hati aku tak pernah terjaga dan sentiasa disakiti. Tapi aku tak kesah, asalkan orang sekeliling aku yang aku sayang sentiasa tersenyum. So lepas je aku baca tweet tu, aku terus whatsapp orang yang berkenaan untuk meminta maaf kepadanya. Serious, memang tak sangka bila orang yang kita ikhlas berkawan, cakap kita macam2. Tapi nak buat macam mana, dia pun serupa manusia macam kita yang seringkali buat silap kan? Jadi apa yang perlu aku buat, memaafkan segala kesilapan dia. Lagipun aku tak minat bergaduh, hanya berserah kepada-NYA. Allahu :')

To pak arab, if I could change the hands of time I would. If I could take back all the mistakes I've made I would I realize that I'm too selfish. So here, I want to say that I'm just sorry for all my mistakes. Please forgive me? :( Hm okay thats all for now. Thank you for spending your time here on my nonsense post. May ALLAH bless you. Assalamualaikum *kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang*.

HAPPY HOLIDAY TO ALL SCHOOL STUDENTS!

xoxo,
AzirahZulkifli


Old things | New things
Assalamualaikum. Turn on the light if you want to view this unprivate diary.

Thanks for visit ♥